Monday, April 13, 2009

Pergolakan hati jiwa dan perasaan

Setelah hampir 2 bulan lamanye aku berkelana di samping bloggawan2 ternama di malaysia.Perjalanan hidup aku yg ini dapat aku tafsirkan dari cerita will smith 'pursuit of happyness'. aku dlm usaha ingin mengejar kebahagian atau 'happiness' dlm diri.
aku dah terlalu lama membuat sesuatu atas dasar orang lain.dasar untuk membahagiakan orang lain.orang yg amat aku syg.orang yg akan ku kenang dunia dan akhirat.aku fikirkan ini adalah acara larian aku untuk mengejar kebahagian tp ruper nye telah termaktub bahawa larian aku itu cuma sementara dan palsu.
rupernye selama hari ini,kejaran aku itu hanya untuk melepaskan batuk ditangga, mengheret aku keluar dunia realiti diriku sendiri dan masuk ke dalam rona2 kehidupan yg konon2nye indah ke liang lahat. tak sangka aku ni ruper mudah ditipu.
Pergolakan dalam hati aku makin ketara.hati aku terguris.hati aku makin parah berdarah.
Jiwa aku makin lama makin hilang ketenteraman.jiwa aku makin bergolak.jiwa aku makin sakit.
Perasaan kecewa makin menyelubungi.perasaan terkilan makin menebal.perasaan yg seksa kian lama kian tertunjuk.
Api kemarakkan pergolakan 3 entiti hati jiwa dan perasaan aku sebenarnye makin menjadi-jadi.aku cuba pasrah dgn keadaan tetapi makin lama makin memamah diri aku sendiri.saban hari aku terpukul dgn tindakan dan pukulan maut tangan2 ghaib itu yg sering menggoda dan terus berdoa agar peristiwa itu terus berlaku.tangan2 ghaib itu sedang seronok mentertawakan aku.seronok dgn ketidaktentuan aku ini.
ingin aku pujuk tp tak berdaya.ingin aku ubatkan hati ini tidak berjaya.ingin aku tenteramkan jiwa ini tidak mampu.ingin aku tenangkan perasaan ini tidak pula berlaku.aku terus di selubungi pergolakan.terus di saluti keresahan.
Tak tahu kemana nk aku bawa hati yg parah ini.jiwa yg sakit.perasaan yg perit.
mujur mereka ini dtng.dpt juga aku mengadu nasib.membawa diri yg duka lara.membawa diri yg kecewa. membawa diri yg letih.demi mengejar kebahagian yg aku mahu.bukan untukmu.







1 comments:

9W2MiT..~ said...

It feels like someone kicked you in the stomach..

It feels like your heart stopped beating..

It feels like a dream where you're falling and you want so desperately to wake up before you hit the ground but it's all out of your control..

You can't trust anything anymore..

No one is who they say they are..

Your life is changed forever..

And the only thing to come out of this ugly experience is..

No one will ever be able to break your heart like that again..~

Dun u think so?..~